HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.09.09. 19:12 cseho

Minden kezdet nehéz

Címkék: változás autizmus iskola egyszervolt

Vagy legalábbis remélem.

Az a rossz, hogy elkezdedődött a várva-várt iskola és Oli unatkozik bent. Úgy tűnik sokkal többet várt ettől az egésztől. Akárhányszor megkérdezem, hogy mi volt az iskolában, azt a választ kapom: uncsi. Pedig helyesek a tanárok és nagyon kis helyesek, értelmesek a gyerekek is, csak a tanulni való kevés. Oli szerint.
Ma reggel találkoztam a vezető gyógypedagógussal, akit már régebb óta ismerek. Ő volt az az ember, aki tavaly az alsó tagozatos igazgatónővel együtt beleszeretett Oliba, az első találkozáskor. Soha nem tud még a legproblémásabb gyerekekről sem, nem szeretettel és tisztelettel beszélni. (És mindig kedves.)
- Megkérdezhetem, hogy Olivér mit mesél az iskoláról? - kérdezi.
- Unalmas - válaszolom minden gondolkodás nélkül, hisz mit kerteljek.
- Hát azt látom. Ráadásul ki is mutatja meglehetősen látványosan - mondja mosolyogva.

Délután egy kicsit félve mentem Oliért, mivel ma volt az első nap amikor elkezdtem újra dolgozni és viszonylag későn fél 5-kor mentem érte. Nem tudtam mi vár rám. Reggel igyekeztem felkészíteni az időpontra, elmagyaráztam, hogy mi lesz és ő úgy tűnik megértette, mert nem neheztelt rám amikor meglátott, sőt rohant felém boldogan. Hazafele menet megpróbáltam szóra bírni, hogy mégis mi történt vele ma.
- Milyen volt a matek óra? - kérdezem.
- Nem értem miért kell egyforma dolgokat színezgetnem, én ezt már 3 éves koromban tudtam - válaszolja. Volt ma olvasás óránk is - folytatja - betűket tanultunk, az o, i, a-t. Anya, miért csak ilyen kevés betűt tanítanak egyszerre?
(Sakk-matt.)
- Tudod, Oli mindig fontos mindent a legelejéről kezdeni, fontos, hogy megtanuld jól az alapokat, amire építhetted az egyre több tudást. Idővel majd lesznek nagyon érdekes dolgok is, ne aggódj.
- Majd meglátom - válaszolja - nem szeretek várni, úgy hiszem*.

(*az "úgy hiszem" mostanában egy nagy kedvenc kifejezése, amikor saját gondolatairól/érzéseiről beszél)
 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr72655939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aspiráns 2008.09.09. 22:05:22

"megkérdezem, hogy mi volt az iskolában"
de magas szinten szocializálsz :O
:PPP

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.09.10. 16:23:42

Kevés az anyag? Na csak várjon, míg egyetemista lesz! Húúúú....

Yeto 2008.09.10. 18:07:30

Jéézusom! Máté is ismeri már mind a betűket ( kis és nagy verzióban) meg a számokat és köti is mennyiséghez. Szóval ez vár rám is...? Habostorta Mama

Flaser 2008.09.10. 18:49:36

Kár, hogy ma már nem menő jó tanulónak lenni, azzal a többieknél is bevágódhatott volna...

...ma már sajna a stréberség veszélye áll fenn. Egy sajátos játékot (borotva-táncot) kell játszani a "tanulás"/"iskola" kellőn flegma "hanyagolásával" (a többi tanuló felé) és a elvárások (de sajnos csak és szigorúan az elvárások) 100% teljesítésével (a tanárok felé)...

...habár ez csak az én személyes tapasztalatom. Nem tudom, milyen Oli iskolája.

Ha az eminenség és a nyílt (azaz nem vaskosan dogmatikus) tanár-diák kapcsolatot a társai és az iskola is preferálja, akkor nagyon jó helyre került.

kismadar 2008.09.20. 17:51:32

A Budapesti Korai Fejlesztő Központ tanfolyamot indít autista(autisztikus) gyermeket nevelő szülőknek.A tanfolyam gyakorlatilag térítésmentes(10000 Ft hozzájárulást kérnek) A NAS Early Bird néven ismert anyagát ismertetik.Magyarországon ők elöször.Nekem használhatónak tűnt.Akit érdekel,a Koarinál informálódhat.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.10.02. 22:56:13

Flaser: egy kicsit megkésve reagálva, abból a szempontból jó hely az iskola, ahogy Te írod. viszont vannak más problémák, amiről fogok írni, egyszer, mostanában, remélhetőleg, de sajnos mostanság annyira leköt Olivér, hogy nagyon nincs időm. Nagyon nehéz időszak neki ez a váltás és rengeteg tőrödést igényel... Nem venném a szívemre, ha elveszne. És persze ott van még Zsombi is, aki úgy szintén tőrödést igényel, egyáltalán nem utolsó sorban...

Btw: tudja valaki, hogyan kell megsokszorózódni? Mostanában komolyan érdekel ez a kérdés. Michael Keaton a Közös többszörösben meg tudta csinálni :)

kismadár: Te mész az Early Bird-re? arról én is elég sok jót hallottam. Van még egy pár infóm szülő rendezvényekről, remélem az elkövetkezendő egy hétben, valamikor tudok rá időt szakítani, hogy ki rakjam ide a blogra.