HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.01.19. 11:44 cseho

A fal

Kérdezhetnénk és kérdezik is, hogy miért olyan rohadt fontos a diagnózis, ha eddig is ugyanígy tisztában voltam furcsaságaimmal?

Elmondom.

A diagnózis megengedte, hogy elengedjem a régi önmagam, azt az embert aki örökké harcban áll önmagával és a világgal.
Eddigi életem folyamatos kompenzációval telt.  Számomra és közvetlen környezetem számára érthetetlen volt, hogy viszonylag jó értelmi képességeim mellett miért nem tudok sok mindenben, egyszerű dolgokban előrébb jutni. Nem értettem, hogy hol van az az áthághatatlan, láthatatlan fal, ami köztem és a világ megértése közt áll. Most már értem.

Eddig hatalmas fegyverekkel felszerelkezve, dühösen álltam a falam előtt. Mindenképp lyukat akartam törni rajta. Egy olyan lyukat, ami utat nyit, köztem és a világ közt. De sosem sikerült. Dühödt áttörési rohamaim nem vezettek sehova, nem találtam átjutási lehetőséget. A falról mindig csak visszapattantam és seggre estem. Attól meg magamba zuhantam és újra seggre estem.
Mára már tudom, hogy az én falam neve autizmus. Megrongálni holmi lukakkal teljesen felesleges, lebontani lehetetlen.
Taktikát válthattam végre. Nem ütögetni vagy lebontani akarom, hanem megmászni. És a tetejéről körbenézni.
____________________________________________________________________________

Lábjegyzet
18 éves korom táján megszállotja lettem a Pink Floydnak és a Falnak. Mindennap Pink Floyd-ot hallgattam (az összes lemezük meg volt) és mindennap megnéztem a Fal című filmet (mert szerencsére akkoriban már volt videonk). Pink Floyd megszállottságom, mondanom sem kell még mindig tart, de az idők folyamán a tünetek egy kicsit enyhültek.
Háttér infok:
18 éves koromban vehettem kezembe az érettségi bizonyítványom. Az átadás pillanata egész idáig rányomta bélyegét az életemre.
Ezúton is szeretném az átadó embernek alias vizsgabizottság elnökének megköszönni, hogy ismeretlenül is, ilyen mélyen szántó következtetésre jutott velem kapcsolatban és mindezt a tudtomra is adta az egész iskola előtt, óriási beleérző képességéről bizonyosságot téve.
- És most következik az iskola legrosszabbul érettségizett diákja (nevem), akinek sikerült minden tantárgyból kettesre érettségiznie. Szeretnék neki hö-hö ezúton is nagyobb sikereket kívánni az életben hö-hö.



 

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr61303106

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

semota · http://livewithit.blog.hu 2008.01.21. 17:49:57

az ilyen vizsgabiztosoknak a jó kurva anyját, de tényleg :-/

Yeto 2008.01.22. 10:32:46

Mikor lett diagnózisod?

Egyébként az asperger.blog.hu is szabad...még...

J.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.01.22. 12:03:43

re Yeto kérdés: 37-es lábam van.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.01.22. 19:55:43

de, hogy lehet átvinni ezt arra a címre, mármint asperger.blog.hu-ra? vagy kezdjek még egyet? ha technically megoldod, welcome :)

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.01.27. 12:25:52

egyébként eszembe jutott, hogy nem is kell az aspergeres blog cím, mert Oli nem aspie, hanem PDD-NOS. Viszont erről eszembe jutott, egy másik fejlécmondat (vagy mi a szar), mint ami eddig volt -- thanks for the idea!
süti beállítások módosítása