HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.11.01. 09:20 cseho

Kedvezményes utazás

Címkék: vélemény utazás társadalom autizmus egyszervolt fogyatékos érdekvédelem

Erről a témáról már régóta tervezem, hogy írok egy olyan kis puffogós poszt-ot és lőn csoda tegnap sikerült annyira felhúznom magam a módon ahogy az utazási kedvezmény igénybe vehető, hogy úgy döntöttem eljött az idő, hogy jól artikuláltan leírjam, mint érintett, hogy mit gondolok erről.
Szóval tegnap BéKáVéztunk. Én elővettem a kis Államkincstárost papírost, hogy megmutassam a "kultúr" birkózónak a metró bejáratnál, Zsombimnak meg a kezébe nyomtam a jegyet, hogy dugja be a kis narancssárga szörny szájába és érvényesítse.
Neki indulok Olival és a papírral, odamutatom az illetékes elvtársnak. Rám néz, aztán papírra és megpróbálja se szó, se beszéd nélkül kihúzni a kezeim közül. Én megpróbálom visszahúzni szó nélkül. Ő tovább erősködik és még erősebben próbálja kiszedni a kezeim közül. Sikerül is neki, mert az igazolás eredeti és, ha tovább játszadozzuk a kis gyerekded játékot, hogy ő kérés nélkül próbál valamit kiszedni a kezemből én meg nem engedem, akkor valószínűleg a papír darabokra tépődik és akkor aztán cseszhetem, mert mehetek egy újabb példányt kérni a Magyar Államkincstártól. Ezt pedig épeszű ember (mint én, kac-kac-kukac) nem akarja.

És akkor itt jönnek a kérdések. Először is, ha már van utazási kedvezmény, ami igen nagyon nagylelkű, habár az esetek többségében azoknak a családoknak nem sok segítséget jelent, akiket a kedvezmény érint és szükségük lenne rá, mert igen, sok pénzt elvisz egy autista gyerek fejlesztése, hisz a.) azok a családok nem tudják igénybe venni, akik a gyerekük állapota miatt, nem tudnak tömegközlekedésre szállni b.) a kedvezmény csak a gyerekkel vehető igénybe, már pedig a legtöbbünk jár munkába ide-oda plusz, ha neki is indul mondjuk vásárolni, nem biztos, hogy autista gyerekével teszi mindezt, tehát kell teljesárú bérletet vásárolnia igyis-úgyis ahhoz, hogy utazni tudjon. Másrészt meg, ha már igénybe vehető kedvezmény, akkor mégis miért nem sikerült eddig megoldani azt, hogy a kedvezményt ne ilyen adatvédelmi jogokat sértő módon lehessen igénybe venni? Miért kell nekem egy olyan papírt mutogatnom mindenféle jött-ment embernek, amin rajta van a gyerekem összes adata? Miért nem lehetett ennek igazolásához már végre valamiféle arcképes bérletet gyártani?
Érdekes módon a szeptemberben bevezetett kismama bérlethez már sikerült mindezt megvalósítani.

 

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr73743452

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chips 2008.11.01. 19:50:27

illetékes elvtársat meg kell ilyenkor kérni, hogy sürgősen fejezze abba a papírod ráncigálását... (nem, nem áll jogában hozzányúlni, akármit is állít. én ilyenkor szép kimérten meg szoktam fogalmazni hogy mit, hol és hogyan fogdosson...) ellenőr kezébe semmit nem adunk, ezt aki sokat bkv-zik sajnos tudja jól. :/

egyébként van anyag a témában a neten, az egyik kedvencem:
bkvfigyelo.blog.hu/2008/05/09/kar_nelkuli_embertol_koveteltek_rokkantigazolvanyt

a kismamabérletről meg GBW-nél olvashatsz egy vidámat:
gutbesserwasser.freeblog.hu/archives/2008/09/09/3379018/

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.11.02. 21:25:37

a bkv figyelő nekem is nagy kedvenc blogom ;) meg persze a békávés dolgozók is nagy kedvenceim.

tudom, hogy semmit sem adunk oda az illetékes elvtársaknak, de valahogy nem értettem a testbeszédet a szituban és azt gondoltam, hogy egy kérdő arc, meg egy papírt visszahúzó kéz megértetti vele, hogy nem adom ,de nem így történt.

Bea 2008.11.04. 09:26:22

Ez a nézegetősdi velünk is előfordult. Mögöttünk a tömeg, a pasi meg nézegeti a papírost, amiről - valljuk be őszintén- számára semmi érthetőt nem tud kiókumlálni, de marhára okos képet vágott, mintha "értené", mit is jelent a papír. A másik, ami engem idegesít, ha rákérdeznek, s ott, mindenki előtt kell kimondanom, hogy a gyermek auti. Irtó gáz, baromira, s Marci meg is kérdezte, hogy ezt miért kellett mondanom. Az AOSZ-nál már láttam a kártyákat, de valami nyomdahiba miatt újra kellett csináltatniuk. Bár én már hónapokkal ezelőtt beszéltem velük, s lehet, hogy azóta már kiment - AOSZ tagoknak. Én nem vagyok az, tehát lehet, hogy nekem nem jár. A franc se képes eligazodni ebben a labirintusban! Tehát marad a papír...A gyerekért már bérlettel kell mennem, hiába csak érte buszozgatok be az Isten háta mögül a belvárosba és vissza.

mimi 2008.11.12. 11:04:49

nekem küldött a MÁK egy kis bérletszerű valamit tokban ( kicsit több energiabefektetést igényel az ellenőrtől az eltépés...), csak azt kell felmutatni, a magasabb összegű csp-ről. mingyár nézem mi van rajta. aszongya:
hatósági igazolvány csp-ről, név stb.
olyan kicsi, mint egy lakcímkártya. ceglédről küldték.
szerintem lehet kérni tőlük, ha nincs még.
és ez volt az első kommentem nálad :)
üdv!

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.11.13. 17:14:46

szia Mimi,
hú ez jó, akkor megkérdezem őket. a kérdés már csak az, hogy miért nem küldenek ilyet mindenkinek automatikusan...

mimi 2008.11.15. 15:48:13

lehet, hogy csak a friss játékosok kapnak ilyet...gondolom érkezhetett kérés ez irányba, és akik újonnan kapnak emelt csp-t, azoknak már a határozat mellett kártyát is küldenek.
az automatikus küldés meg logikus lenne...pont ezért nincs.
ahogy olvasom a blogod, hasonló a sorsunk, és mimagunk, csak nekem 1 bébim van, 3.5 éves.
süti beállítások módosítása