HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2011.03.15. 02:20 cseho

Hétfő

Címkék: stressz autizmus frusztráció egyszervolt szenzoros

A hétfő, ami szabadnapnak indult, akkor romlott el, amikor megemlitettem Olinak a hajvágást.
A haj az egyik olyan történet, amire mérhetetlenül érzékeny. Meg lehet simogatni a haját egy pillanatra, meg hozzá is lehet érni rövid időre különösebb következmények nélkül, de a hajfésülés, a hajmosás, és a legmeredek esetekben a hajvágás megemlitését nehéz következmények nélkül megúszni.
A múlt héten valamikor, amikor lement az udvarra - és valamiért a játék az udvaron olyasmi dologból áll, amitől a gyerek haja tele lesz száraz falevél darabokkal – és amikor feljött és megláttam, megkértem Olit, hogy hozza már oda a hajkefét, hogy kifésülhessem a cuccokat hajából, és ő kötelességtudóan el is sétált a fürdőszobába, majd ugyanabban a körben, üres kézzel vissza is jött: „Sajnálom a hajkefe meghalt. Megértésedet köszönöm” konkluzióval, amire nem sok választ adhattam, mert sakk-matt, de elkezdtem azon gondolkodni, hogy akkor viszont kéne még egy almát is rakni a süngyerek fejére a tökeletesség nevében.
Engem sem ejtettek a fejemre, nagyszerű és hasznos ötletek terén, ugyebár.

Szóval hétfő reggel hajvágást emlegettem.

Hosszú idő volt odáig elérni, hogy a gyerek egy ilyen dolog megemlitésekor első reakcióként ne éles hangon sipákoljon, majd pár perc után űvöltsön és kikeljen magából, de elérkeztünk idáig. És mivel  a hajkefe meg egyéb hajhoz szükséges tárgyak nem mindig lehetnek halottak, igy a nagy visitás helyére kellett valami más dolog, ami felcseréli az előzőt, és ami csillapitja a frusztrációt, és a másik számára kevésbé zavaró, igy aztán az én kedves gyerekem kikötött a kis vékony hangon cincergek hang mellett, ami nem hasit élesen ugyan az ember agyába, de egy idő után képes a szivszorulás állapotát okozni, ami legalább ugyanolyan kellemetlen hosszabb idő után, mint a malac módon való visitás hallgatása.
Hétfőn viszont elszánt voltam. Lelkileg felkészültem mindenre, és úgy keltem, hogy na ma túl jutunk a hajas témán. Szerencsére a hajkefe is nagyon életszerűnek tűnt ezen a reggelen - velem együtt - úgyhogy megfogtam a hajkefét és elkezdtem kifésülni Oli haját. Első kör. Meg is lettünk, anélkül, hogy akár egyikünk szive is összetörve heverjen a földön, persze ő sipákolt kicsi vékony cinceri hangon, de én lenyomtam a tervet és megfésültem gyermekem hihetetlen mennyiségű haját. Nem mondanám, hogy öröm volt, és éppen lehajoltam hozzá, hogy megdicsérjem, hogy kihagyta a visitást azért, amikor valaki a panelban nekiállt falat fúrni...

És ez feltette az i-re a pontot.

A gyerek a nap további részét – a hosszú, ámde legalább kifésült hajjal - az udvaron tölthette.
 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr772738661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása