HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.01.17. 19:54 cseho

Hangulat jelentés

Elkezdtem ezt a blogot, aztán jól nem írok ide szinte semmit. Hogy miért is?
Nos, húzos volt az elmúlt év, rengeteg minden történt. Túl sok minden. Aztán jött a karácsonyi szünet ideje és én egy kicsit magamba fordulhattam végre info feldolgozás céljából.

Feldolgozni azt a tényt, hogy az én gyerekkoromban a magasan funkciónáló autizmusról még senki nem tudott semmit, nos elég szar. Hiszen, ha akkoriban hallottak volna erről a szüleim, akkor nyilván feltűnt volna nekik jobban, hogy nem teljesen normális az, ha a gyerek órákon át pörög a szoba közepén, vagy hogy éveken át ugyanazt a tornagyakorlatot nyomja minden este a nappali kellős közepén. (Apám, magára jellemző jópofa módon mindig meg is jegyezte: kislányom, nem tornázál egy kicsit?) Vagy, hogy lány létére sírva fakad a karácsonyfa mellett amiatt, mert egy sírós-nevetős babát kapott ajándékba és nem matchboxokat a gyűjteményéhez. Meg talán azt sem értékelik teljesen normálisnak, hogy apám műszaki rajzait imádom tussal kihúzni vagy esetleg az egyszerűbbeket magamtól is megrajzolni, villanyt szerelni, pákával forrasztani. Rendszámtáblákat olvasni, betű és számszabályokat kitalálni rájuk - jaj, mennyire szerettem, suhanni a Trabival és rendszámtáblázni!
Persze az is lehet, hogy azért nem találtak furának, mert ők maguk is a furák közé
tartoztak.
Mint azt nem olyan nem régen megtudtam nagyanyámtól, nagyapám, anyám apja diagnosztizált skizofrén volt, így sok minden lehetséges. Manapság elég sok skizofrénnak tartott embert soroltak át autistának, így akár ki tudja mi is lehetett nagyapám. Rá nem emlékszem 2 éves koromban meghalt.
Kicsit elkanyarodtam a főcsapástól, mindenesetre amit mondani akartam az az volt, hogy talán most egy kicsit jobban mennének a dolgaim, ha a szüleim tudhatták/tudták volna, hogy mi a gáz a gyerekkel, és nemcsak dr. Spock-nak köszönhető a viselkedésem.
A sors nagyon szar fintora az, hogy ezt a rengeteg felismerési információs halmazt nem tudom megosztani azokkal akiknek ez leginkább számítana. A szüleimmel. Pedig jó lenne, ha most adnának egy löketett a hogyan továbbhoz.

-------------------------
Ez pedig itt a zene helye.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr31301304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása