HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.03.11. 18:45 cseho

Tavasz

Címkék: egyszervolt

Vasarnap ejjel 1 ora kb. Bekesen alszom az agyamban azt hiszem, majd hirtelen arra ebredek, hogy valaki, mint az allat veri a bejarati ajtonkat, rangatja kilincset es ugy tunik nagyon be akar jutni a lakasba. Nem ertem, de fokepp nagyon beparazok a jelensegtol, ki es miert akarja ejnek idejen rank torni az ajtot. Vajon mit akarhat? A penzunket, ami nincs, vagy az eletunket, ami van. Felek es a kopogtatas egyre csak erosodik. Na, ennek fele sem trefa - gondolom, valamit muszaj csinalnom. Felulok az agyamban es felalomban megprobalok ertelmesen gondolkodni, a kopogas, ajtorangatas tovabb fokozodik. Osszes batorsagomat es 50 kg-omat osszeszedve, kepzeletbeli lancfureszemet kezembe veve, kimaszom az agybol, hogy a bejarati ajtohoz menjek es megprobaljam kideriteni mi is tortenik, majd abban a pillanatban, amint kiteszem a labam az agybol es a bokaig ero vizbe lepek, osszeall a kep es csak annyit tudok mondani: hubazmeg, hubazmeg, hubazmeg es rohanok az ajtohoz a bokaig ero vizben. Kinyitom az ajtot, ott all a gondnok es kerdezi - mi tortent? Hubazmeg mondom (szokincsem hirtelen nagyon valasztekossa valt) en ledoltem az agyamra olvasni, mondvan, hogy megvarom a mosogepet, amig befejezi a mosast, de ugy tunik bealudtam kozben, a mosogep vizkieresztocsove (vagy hogy hivjak) kiugrott a kadbol es a lakasba eresztette a vizet. Felkapcsolom a lampakat, korbenezek: 58 nm bokaig ero viz. Valamit kene csinalni - mondja gondnok. Tudom - mondom en es rohanok a vodorert, valami vizmero eszkozert, rongyokert, ruhakert, mindenert, amivel vizet lehet gyujtogetni.
Ujra korbenezek, a szonyegek lebegnek a vizen, a laptopomat hala jo egnek nem hagytam lent a foldon - gondolom es nekiallok lapatolni a vizet a kis vodrombe. Kozben megjelenik az alattam lako lanya, hogy segitsen. Nem sokat beszelgettunk. Nem tett szemrehanyast es ezert halas vagyok neki, mert nem sok mindent tudtam volna mondani es igy is nagyon szarul ereztem magam.
Kb. 3 ora alatt sikerult eltuntetni a vizet a lakasbol es en egyedul maradtam. Korbenezek. A parketta alol szivarog a viz, a falak vizesek, a butoraim, csomo fontos iratom, jegyzetem, CD-m szetazott.
Kicsinek erzem magam.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Reggel keszulodunk elindulni iskolaba, oviba. Oli korbenez.
- Anya, tudod miert volt jo ez a nagy viz?
Kerdojelkent allok, varom a valaszt.
- Mert most a viztol minden tiszta lett.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr82375510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kata 2008.03.12. 23:02:14

Szia!

Nemrég egy autista szülőszervezetnél kezdtem el dolgozni, és rákerestem az autizmus blog szavakra, úgy találtam rátok.

Azóta függő vagyok hetente többször is nézem a fejleményeket.

Engedd meg azt a patetikus mondatot: hogy szerintem jó anya vagy(UGyhogy a mosógép a hülye-fogadd ezeket tényként egy középszerű szociális munkástól), és gyerekeid humora/éleslátása lenyűgöző!

Remélem még sokszor nevetettsz meg/gondolkodtatsz el minket.

Üdv ÉLjenek a fiaid!

Kata

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.03.13. 22:35:58

szia Kata,

köszönöm a kedves szavakat (amelyekből egyáltalán nem tűnsz középszerűnek innen) és örülök Neked, hogy itt vagy. :)

Engem nagyon érdekelne a szülőszervezet ahol dolgozol, hogy mit csináltok, van-e valamilyen szülői közösség meg mindenféle - én látom a Te email címedet - felvehettem veled a kapcsolatot? Az enyém dysexlexkukacgmail.com

Kata 2008.03.16. 23:19:55

Szia!

várom az e-mailt! Szeretnénk legfőképpen egy Budapesti, Közép-magyarországi összefogást, mert itt nagyon jó autizmus specifikus ellátások vannak, de elsősorban -kizárólag- tanköteles korúaknak. Szóval több helyről is foghiányos az ellátás, de nem szeretnék semmilyen szervezetet megbántani. Főleg mert én csak 1 hónapja kezdek elmerülni a témában. Ja és ebből persze a gyerekem beteg volt 2 hetet-most már tudom miért jobb munkavállalók a szinglik.

Ágota lányom 20 hónapos egyébként egy tündérke, de ez a téli náthás időszak ez teljesen padlóratesz!

Üdv Kata

A kedvenc idézetem Van Gogh életrajzi könyvéből azt hiszem:

"Senki sem normális, csak nem mindenkit ismerünk eléggé."

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.03.23. 09:37:24

szia Kata,

megy az email a napokban, mert nagyon érdekel mit csinálsz.

hát igen, amikor ilyen kicsik sokszor megbetegszenek, de aztán megerősödik az immunrendszerük és egyre ritkábban betegek. kitartás!

nekem most a tavaszi szünet nehezíti az életem. Zsombinak nincs suli, Oli meg ezen meg van sértődve és ő sem hajlandó oviba menni. Reggelente 3/4 óra mire a darabokra esett Olit, aki szétesettsége miatt nem tud megmozdulni, mert ugye se a lába, se a keze nincs a helyén, összerakom és elindulhatunk az oviba. Persze közben megígérem, hogy hazafele kap kakaós csigát...

süti beállítások módosítása