HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.10.13. 18:14 cseho

Csapatjátékos

Címkék: gyerekszáj autizmus iskola integrálás egyszervolt

- Ma már tanultuk a v betűt... legrégebben az a, i, ó-t tanultuk, utána meg az m, t, s-t... és ma volt a v is... Az egész osztály Kata nénivel dolgozott.
- És Te mit csináltál, nem dolgoztál az osztállyal?
- Nem, én nem szeretek a többiekkel dolgozni, én magammal szeretek dolgozni, mert én ennél sokkal több betűt ismerek már.

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr69711932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

aspiráns 2008.10.13. 18:22:10

szombaton nem láttalak
pedig azt hittem, ha valaki ott lesz...

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.10.13. 18:46:24

hát én is úgy gondoltam, hogy megyek és egész sokáig úgyis volt, hogy megyek, de végül nem jött össze a gyerekvigyázó project. Sajna. A legközelebbi alkalommal is meg fogom próbálni az eljutást és remélem akkor sikerülni is fog.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.10.14. 21:30:53

"magammal szeretek dolgozni"
na, ez megint mintha én lennék.
hajrá, aspisrác :)

Eeyore · http://fules.freeblog.hu 2008.10.15. 14:30:10

mér nem ad a tantónéni csak neki valami pont nekivalót? :-(

duna 2008.10.15. 22:01:33

Van annak a tanítónéninek elég baja sajnos...
Bát bizonyára lehetne rátermettebb, de azt gondolom, ez az osztály nagy kihívás lenne még egy igazán rátermettnek is.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.10.16. 10:29:12

van bizony gond és sajnos jelenleg tényleg nem a rászabott feladat a legfontosabb, ha nem az pl., hogy elég rondán megrúgdalták tegnapelőtt az iskolában...erről valamelyik nap asszem irok is egy bejegyzést, ha lesz rá időm, mert jelenleg az iszonyat viselkedészavarossá vált gyerekem köti le minden időmet.

Idgie 2008.10.16. 22:16:55

Olvasgatom a blogot egy ideje. Mi még mindezek előtt állunk, a gyerek most középsős, most fogunk a Delejbe vizsgálatra jelentkezni. De elhűltem azokon, amiket az iskoláról írsz. Azért remélem, vannak jobb sulik Budapesten, ahol szakértően fogadják az autista gyerekeket - engem nem érdekel, ha naponta három órát kell majd utaznunk, azt akarom, hogy jó helyen legyen, ahol nem kell féltenem... Megnéztem a honlapját a sulinak: jól értem, hogy ez a körzeti iskolája is a nyolcadik kerület leggázabb részeinek (Teleky tér és társai...)?

duna 2008.10.17. 09:08:27

Vannak ennél "gázabb" részei is a kerületnek...

Idgie 2008.10.17. 09:24:19

Oké, akkor majdnem a leggázabb részei, valóban vannak ennél is gázosabb részek.

duna 2008.10.18. 15:12:49

Nem mellesleg mi (is) ott lakunk, valamelyik gázban! ;-)))

Idgie 2008.10.18. 18:10:43

Mi is laktunk három évig, máig odajárunk templomba, attól sajnos nem lett jobb a kerület...

duna 2008.10.19. 11:37:06

Nos, nem mindenki engedheti meg magának sem azt, hogy elköltözzön, sem azt, hogy bármennyit utaztassa a gyerekét.
Remélem, te azért majd megtalálod a megfelelő helyet - mi is azon vagyunk szerintem. :-)

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.10.19. 12:14:41

hát ez az egyik amit Duna írt, a másik meg, hogy nem feltétlenül a menekülés a legjobb megoldás. Én sokkal inkább szeretném ezeket a problémákat leküzdeni, mert ha mondjuk mindig menekülésre fogom magam, csak azért, mert a gyerekem autista és nem találja a helyét, akkor soha senki nem fog felfigyelni arra, hogy az oly sokat hangoztatott integrálás valójában működésképtelen, mivel stratégia és felkészültség nélkül fogtak bele.

egyébként ha már költözés, akkor én már nem másik kerületben gondolkodom, hanem másik országban.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.10.19. 21:28:02

cseho: melyikben? amúgy én is... bár mondjuk ha még itt is el tudok veszni, akkor kb. mindegy :D

Fábián Bence · http://rosszotlet.blogspot.com 2008.10.20. 09:31:37

Rodiel, mindig lesznek kisebb, de jobb országok ;)

Idgie 2008.10.20. 22:38:55

Hja, én is mennék más országba...

És természetesen nem arra gondoltam, hogy nem a legjobbat akarjátok a gyerekeiteknek, csak... annyira féltem az enyémet... A régi ovijában (nem a nyolcadik kerületben) sikerült egy másik csoportbeli - idősebb - fiú kezeit a nadrágjában kotorászva lelnem az udvaron egy eldugott sarokban... Talán nem is érdekelt volna, ha ő egyáltalán sejtette volna, miről van szó... No, mindegy, azóta azért ő is vagányabb lett...

cseho · http://autizmus.blog.hu 2008.10.21. 14:15:30

rodiel: talán Ausztrália, ők elég aspie barátnak tűnnek... ld. Attwood bácsi

Idgie: nem akarlak elkeseríteni, de jelenleg úgy tűnik, hogy az autistáknak nem nagyon van helyük a magyar oktatási rendszerben (és tök mindegy, hogy spektrumon hol helyezkedik el.)

Olivérrel nagyon durva dolog történik jelenleg és ezt talán meg is éneklem ide a blogra, csak nem tudom még hogyan tegyem mindezt.

Reka 2008.10.21. 16:05:54

Sziasztok, olvasgatlak Titeket egy ideje... Tipp kulfold: Svedorszag, itt szerintem nagyon normalis a helyzet, nem hiszem, hogy barkinek hatranya szarmazhat abbol, hogy aspie...

monsterwoman1 2008.10.21. 16:38:59

Csak az a probléma, hogy nem léphetünk le mindannyian, akiknek aspergeres gyerekeik vannak.
Én folyamatosan vajúdok, hogy egyáltalán kérjek-e hivatalos szakvéleményt, de cseho blogját (és másokét is) olvasgatva afelé tendál a dolog, hogy nem kell nekünk címke. Érdemben úgysem számít semmit. Mo ilyen szempontból a zéró tolerancia hazája. Ha a suliban azt kérem, figyeljenek a gyerekemre, mert nem átlagos és sérülékeny, akkor max "hülyének" titulálnak. A durva pedig az, hogy ha papírt viszek, hogy aut., akkor nem engem titulálnak annak, hanem a fiamat. Akkora homály van a fejekben nálunk ilyen téren...
Cseho, nagyon érdekel, mi van Olivérrel. Remélem sikerül mihamarabb megküzdeni a problémával. Szeretem a blogodat, mert erőt sugároz. Én meg alapból sajna pesszimista vagyok, így ilyen írásokból gyűjtök, mint a tiéd.

Idgie 2008.10.21. 22:35:29

Nagyon sajnálom Olivért, remélem, megoldódik a dolog...

monsterwoman1: hát, ja, én is csak halogatom a dolgot, éppen a cimke miatt...

Még az is lehet, hogy itthon fogom tanítani, bár sosem hittem, hogy ez megoldás, de lassan már minden felülíródik bennem...
süti beállítások módosítása