Zsombor fiam miatt időgépbe kerültem.
Újra élhetem a gyerekkoromat, az élményeket egyes tanárokkal - akik habár akkor nem is gondoltam volna, de rengeteget rontottak az önértékelésemen jó sokáig. Sok idő volt, mire elmúlt, hogy a hülyeséggel hívjam fel magamra a figyelmet, hogy megértsem, hogy a hülyeségeim mellett van sok jó dolgom is, melyekkel sokkal jobb dolog foglalkozni. Jobb nekem és persze a környezetemnek is.
Szóval Zsombor fiam olyan, amilyen. Rengeteg hibája van, sorolhatnám oldalakon keresztül a rohadtul idegesítő dolgait, kifényezve arra, hogy mennyire hasztalan, mert nem lehet rá bízni szinte semmit, mert mindent elveszít, hogy a cipői egy hónap alatt kilukadnak, hogy elfelejt fogat mosni, hogy képtelen nem úgy tölteni, hogy ne öntse ki, hogy az egy hetes szendvics morzsalékban hordja a torna holmiját napokon keresztül, és még sorolhatnám, mondom van itt rengeteg, mely a negatív oldalait taglalja...
Na, de mindemellett Zsombor fiam a floorball versenyen aranykupát kap, a kerületi sakkversenyen 6.-ik lesz 50-ből, úgy hogy szerintem másfél éve sakk közelébe sem ment, hogy roskad a szekrény az egyéb ezüst, és bronz érmeitől és a mindenféle okleveleitől. Hogy valamikor valamelyik tv adón szerepelni fog a nagy néptánc műsorral, hogy nekem azért kellett felkelnem hajnalban tegnap, mert Zsombor gyerekem a Horváth Mihály téren ropta a néptáncot az iskola nevében, a kerület szórakoztatására...
Szóval kaptam egy bejegyzést az üzenőjében, amely már nem az első ilyen volt, és amikor vissza lapoztam, csak ilyeneket találtam:
Vonalzó hiányzik |1| -- tanár
ezért 1-es? -- cseho
Felszerelés, igen 3 hete kértük behozni -- tanár
Tisztelt Tanárnő!
Az üzenőben nem találtam vonalzóra vonatkozó beírást sehol - először. Másodszor a felszerelés hiányára, csakúgy 1-est nem lehet adni, mivel nincs semmi értelme ebben a formában. Értelmet akkor nyerne, ha a felszerelés hiány miatt egy feladatot vagy az órai munkáját értékelnék 1-re.
Ezenkívül szeretném azt is megjegyezni, hogy Zsombor fiamról folyamatosan csak a negatív értékelést kapom, azokról a dolgokról, amik nincsenek meg, avagy nincsenek kész. Az elért sikereiért viszont dicséretet ebben az évben még nem láttam.
-- üdvözlettel: cseho
Tisztelt Szülő!
A vonalzó hiányában Zsombor nem tud matematika órán dolgozni, hiszen szögek mérését, rajzolását vonalzó nélkül nem lehet elvégezni. Hogy miért nem írta be, azt ő tudja.
Sajnos tanulmányi és magatartási vonatkozásban nem tudjuk Zsombort dicséretben részesíteni. Ma pl. osztálytársa táskáját rugdosta és dobálta, valamint egy lány osztálytársát csúfolta.
-- üdvözlettel: tanár
Tisztelt Tanárnő!
Mérhetetlenül érdekesnek találom, hogy minden információt, ami pl. versenyre vagy március 15.-i ünnepségre vonatkozik, az üzenőbe beragasztanak (és gondolom le is ellenőrzik) eljut hozzám, DE amikor a vonalzóra irányuló beírás után érdeklődöm, akkor azt a választ kapom , hogy nem tudja miért nem írta be a gyerek.
Sajnálom, hogy nem veszi észre Zsombor aranykupáját floorballban, a kerületi sakkversenyen elért eredményét, és a rengeteg egyéb ezüst és bronz érmét. Gondolom megannyi negatív értékelés után nem lepődik meg azon, hogy Zsombor gyerekem a rosszaságával hívja fel magára a figyelmet! az iskolában!
-- üdvözlettel: cseho
UPDATE:
A tanár válasza:
Tisztelt Szülő!
Negyedik osztályban már elvárható a gyerekektől, hogy felszerelésüket magukkal hozzák az iskolába, hiszen ha nincs itt, nem tud dolgozni. Mivel nem elsős gyerekekről van szó, természetes, hogy önállóságukat igyekezve ápolni, NEM ellenőrizzük napi szinten, de ha ön úgy gondolja, kérem nézze át fia felszerelését, házi feladatát minden nap. A többi gyerek sem írta fel, mégis itt volt a vonalzó az órára. Zsombi miután 3 hét eltelt, még mindig nem hozta be, ezért írtam be a hiányt, nem az első, hanem a sokadik hiányzás után.
A sportban elért eredményét természetesen mindenki elismeri, dicséretet a szaktanárától (testnevelő) kap, az az ő feladata.
Én leírtam, hogy tanulmányi ill. magatartási vonatkozásban nem tudjuk Zsombit dicséretben részesíteni, a sport nem szerepelt itt, azt a tevékenységet a szaktanár értékeli.
-- üdvözlettel: a tanár
Tisztelt Tanárnő,
Néhány személyes megjegyzés:
1. két levele ellent mond egymásnak a beírás ügyében
2. miért kellett 3 hetet várni? Nem hinném, hogy evvel a módszerrel az önállóság erősödne a gyerekemben.
3. nem az én dolgom eldönteni, hogy egy testnevelés tagozatos osztályban melyik tanár írja be a dícséretet.
4. a sakk, a március 15.-i ünnepség nem feltétlenül a testnevelés tanárhoz tartozik.
5. remélem, mint gyermekem tanárja, tisztában van Zsombor családi körülményeivel is.
Csatolmány: a 40-42. oldal innen
-- üdvözlettel: cseho
És egy napra rá, meg is érkezett az igazgatói dícséret, végre!