HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2010.03.16. 19:14 cseho

Időgép

Címkék: oktatás vélemény társadalom integrálás egyszervolt

Zsombor fiam miatt időgépbe kerültem.
Újra élhetem a gyerekkoromat, az élményeket egyes tanárokkal - akik habár akkor nem is gondoltam volna, de rengeteget rontottak az önértékelésemen jó sokáig. Sok idő volt, mire elmúlt, hogy a hülyeséggel hívjam fel magamra a figyelmet, hogy megértsem, hogy a hülyeségeim mellett van sok jó dolgom is, melyekkel sokkal jobb dolog foglalkozni. Jobb nekem és persze a környezetemnek is.
Szóval Zsombor fiam olyan, amilyen. Rengeteg hibája van, sorolhatnám oldalakon keresztül a rohadtul idegesítő dolgait, kifényezve arra, hogy mennyire hasztalan, mert nem lehet rá bízni szinte semmit, mert mindent elveszít, hogy a cipői egy hónap alatt kilukadnak, hogy elfelejt fogat mosni, hogy képtelen nem úgy tölteni, hogy ne öntse ki, hogy az egy hetes szendvics morzsalékban hordja a torna holmiját napokon keresztül, és még sorolhatnám, mondom van itt rengeteg, mely a negatív oldalait taglalja...
Na, de mindemellett Zsombor fiam a floorball versenyen aranykupát kap, a kerületi sakkversenyen 6.-ik lesz 50-ből, úgy hogy szerintem másfél éve sakk közelébe sem ment, hogy roskad a szekrény az egyéb ezüst, és bronz érmeitől és a mindenféle okleveleitől. Hogy valamikor valamelyik tv adón szerepelni fog a nagy néptánc műsorral, hogy nekem azért kellett felkelnem hajnalban tegnap, mert Zsombor gyerekem a Horváth Mihály téren ropta a néptáncot az iskola nevében, a kerület szórakoztatására...

Szóval kaptam egy bejegyzést az üzenőjében, amely már nem az első ilyen volt, és amikor vissza lapoztam, csak ilyeneket találtam:

Vonalzó hiányzik |1| -- tanár

ezért 1-es? -- cseho

Felszerelés, igen 3 hete kértük behozni -- tanár

Tisztelt Tanárnő!

Az üzenőben nem találtam vonalzóra vonatkozó beírást sehol - először. Másodszor a felszerelés hiányára, csakúgy 1-est nem lehet adni, mivel nincs semmi értelme ebben a formában. Értelmet akkor nyerne, ha a felszerelés hiány miatt egy feladatot vagy az órai munkáját értékelnék 1-re.
Ezenkívül szeretném azt is megjegyezni, hogy Zsombor fiamról folyamatosan csak a negatív értékelést kapom, azokról a dolgokról, amik nincsenek meg, avagy nincsenek kész. Az elért sikereiért viszont dicséretet ebben az évben még nem láttam.

-- üdvözlettel: cseho

Tisztelt Szülő!

A vonalzó hiányában Zsombor nem tud matematika órán dolgozni, hiszen szögek mérését, rajzolását vonalzó nélkül nem lehet elvégezni. Hogy miért nem írta be, azt ő tudja.
Sajnos tanulmányi és magatartási vonatkozásban nem tudjuk Zsombort dicséretben részesíteni. Ma pl. osztálytársa táskáját rugdosta és dobálta, valamint egy lány osztálytársát csúfolta.

-- üdvözlettel: tanár

Tisztelt Tanárnő!

Mérhetetlenül érdekesnek találom, hogy minden információt, ami pl. versenyre vagy március 15.-i ünnepségre vonatkozik, az üzenőbe beragasztanak (és gondolom le is ellenőrzik) eljut hozzám, DE amikor a vonalzóra irányuló beírás után érdeklődöm, akkor azt a választ kapom , hogy nem tudja miért nem írta be a gyerek.
Sajnálom, hogy nem veszi észre Zsombor aranykupáját floorballban, a kerületi sakkversenyen elért eredményét, és a rengeteg egyéb ezüst és bronz érmét. Gondolom megannyi negatív értékelés után nem lepődik meg azon, hogy Zsombor gyerekem a rosszaságával hívja fel magára a figyelmet! az iskolában!

-- üdvözlettel: cseho
 

UPDATE:

A tanár válasza:

Tisztelt Szülő!

Negyedik osztályban már elvárható a gyerekektől, hogy felszerelésüket magukkal hozzák az iskolába, hiszen ha nincs itt, nem tud dolgozni. Mivel nem elsős gyerekekről van szó, természetes, hogy önállóságukat igyekezve ápolni, NEM ellenőrizzük napi szinten, de ha ön úgy gondolja, kérem nézze át fia felszerelését, házi  feladatát minden nap. A többi gyerek sem írta fel, mégis itt volt a vonalzó az órára. Zsombi miután 3 hét eltelt, még mindig nem hozta be, ezért írtam be a hiányt, nem az első, hanem a sokadik hiányzás után.
A sportban elért eredményét természetesen mindenki elismeri, dicséretet a szaktanárától (testnevelő) kap, az az ő feladata.
Én leírtam, hogy tanulmányi ill. magatartási vonatkozásban nem tudjuk Zsombit dicséretben részesíteni, a sport nem szerepelt itt, azt a tevékenységet a szaktanár értékeli.

-- üdvözlettel: a tanár
 

Tisztelt Tanárnő,

Néhány személyes megjegyzés:
1. két levele ellent mond egymásnak a beírás ügyében
2. miért kellett 3 hetet várni? Nem hinném, hogy evvel a módszerrel az önállóság erősödne a gyerekemben.
3. nem az én dolgom eldönteni, hogy egy testnevelés tagozatos osztályban melyik tanár írja be a dícséretet.
4. a sakk, a március 15.-i ünnepség nem feltétlenül a testnevelés tanárhoz tartozik.
5. remélem, mint gyermekem tanárja, tisztában van Zsombor családi körülményeivel is.

Csatolmány: a 40-42. oldal innen

-- üdvözlettel: cseho

És egy napra rá, meg is érkezett az igazgatói dícséret, végre!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr41844997

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2010.03.17. 00:55:54

:-)
Ez annyira igaz, hogy majdnem megint elkezdtem vágyakozni azután, hogy nekem is legyenek tényleges eredményeim. De Narcissus óta tudjuk, mihez vezet, ha örökké az elérhetetlent kergetjük.

Mindenesetre grat. Jól megmondtad a porosz droidnak.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.03.17. 15:49:17

miért van az, hogy még a kiszabott nevelési kereten (pedagógiai szabályok meg nevelési céllal határok szabása a diáknak + egyebek) belül még korlátoltabban képes látni valaki? ha nem lenne keret, lehet, hogy a nevelő keret korlátai működnének, mert a személyes okokból jelenlévő korlátoltság kitágulna akkorára, amekkorára a keretet szánják. :)

amúgy szerintem teljesen korrekt az eset kezelése. nálunk is 1-eseket osztogattak a hiányos felszerelés miatt, de mint itt is, ez csak akkor derült ki, ha használni is kellett - szóval jogos a megrovás, csak nem ilyen mértékben. Meg hát vonalzó helyett egy vastag könyv gerince is használható - én általában azt használtam, mert a mércéim rendre eltörtek a hajlítástesztek során. :D

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.03.17. 15:50:16

na szóval: a korrektséget rád értettem. teljesen helyénvalóan vontad kérdőre a tanárt.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2010.03.17. 19:35:41

na ebből is egy levelezős saga lesz (ez az új blog profilom, úgy tűnik), úgyhogy update lesz, csak meg kell írnom a levelet először...

@olman: hajlítás mérce nekem is mindig rendre meg volt. :-) Zsombi vonalzójában azt nem értem még, hogy egyenes vonalzóval, hogy méri a szögeket - én arra a szögmérőt használtam...

@rodiel: nem kell Narcissus-nak lenni, mert az meg a másik véglet. Egyensúlyt kell tartani: vannak nagyon hülye dolgaim, de vannak olyan dolgok, amiben őrült jó vagyok.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2010.03.17. 22:28:13

@cseho:
Nekem valahol az őrült jó rész kimaradt :-D Persze abban talán mégis jó vagyok egy kicsit, hogy ezt mások ne nagyon vegyék észre. (Egy ideig.)

semota · http://livewithit.blog.hu 2010.03.29. 10:56:32

Az a baj, hogy a tanárok nem igazán tudják megkülönböztetni, hogy ki az, aki azért nem felel meg a szabályoknak, mert nem akar, és ki az, aki azért, mert nem tud.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.03.30. 14:36:42

@#s3mot@: nyilván az 1-es beírása a kis társaság előtt történt a szokásos "példamutató" céllal. Ha valakivel kivételeznének ilyen indokkal, hogy ő nem tud megfelelni a szabályoknak, az a közösségre nézve nem lenne jó (egy élelmesebb NT gyerek mondhatná, hogy ő se tud, és úgy bontogatna rendet).
A "példamutató" felelősségre vonás ill. megalázás szintjéig menő eljárás viszont szerintem nem jó megoldás. Ha félrehívnák a "bűnöst", és elbeszélgetnek vele, nem a többi diák előtt, akkor ott lehet egyéni büntetést alkalmazni, amiből az elkövető is tanul és nem kivételezés (mivel mindenkinél egyéni a megrovás megvalósítása). A cél a közösség problémamentes működtetése kell, hogy legyen, nem a szembetűnő hatalomgyakorlás.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.04.21. 13:30:48

Jó későn, de...

Ha a T. tanárnőnek az a célja, hogy a gyereket megtanítsa szöget mérni, akkor miért három hét után teszi meg a jelzést a szülő felé? Ja, hogy nem ez volt a célja...

Istenem, bár megtehetnénk, hogy a pedagógusainkat kevésbé frusztrált körülmények közt tartjuk! Milyen jó lenne a gyerekeknek!
süti beállítások módosítása