HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.11.14. 18:39 cseho

Mi a nevelési elv?

Címkék: iskola egyszervolt

Két gyerekem, két külön iskolába jár.

Az egyik, a kisebbik, pár hete sebekkel és véraláfutással jött haza az iskolából és a történetről, hogy mi történt a tanár sem tudott beszámolni. Ennek megfelelően azok a gyerekek, akik ezt tették nem kaptak büntetést.
Pár napra rá a nagyobbik gyerekem egy monoklival jött haza az iskolából. A monokli mellé meg mellékletként kapott egy igazgatói figyelmeztetést plusz egy osztályfönőki intőt az ellenőrzőjébe. És, hogy miért? Mert a nagyobbik gyerekemet az iskolában egy osztálytárs elkezdte csúfolni, erre ő begerjedt, mert nagyon önérzetes, mint általában az emberek, és elkezdte dobálni a cukkoló gyerek holmiját, mire a másik elkezdte dobálni az ő holmiját és aztán szépen gyorsan összeverekedtek, amiből Zsombi húzta a rövidebbet, a földre esett és jól bezúzta a szemét.

Nem sérelmezem az intőt a verekedésért, mert tulajdonképpen tényleg verekedett és ezért büntetést érdemel, de mégis, most hogyan magyarázam el a gyerekeimnek azt, hogy ki és miért érdemel büntetést az iskolában? Az egyik iskolában nem kap büntetést az, aki a támad, a másikban meg büntetést kap az, amelyik önérzetét sértve érzi és azt a maga gyerekes és fiús módján megvédi.

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr53769223

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Yeto 2008.11.15. 09:01:25

Sehogy. Ez abszurd. Van egy kedves ismerősöm aki matek tanárként (méghozzá zseniálisként) tengette életét, ő állította minap, hogy három évenként érezhetően romlott a magyar oktatási rendszer. Ebbe itt beleértve a pedagógiai színvonalat, következésképp a gyerekeket, a tanítás színvonalát. Egy másik ismerősöm a héten pedig azt mesélta, hogy mikor felsősök majdnem fellökték a folyosón a közelben álldogáló tanár csak megvonta a vállát ismerősöm kérdésére, hogy miért nem szól rájuk. Majd a tanerő hozzátette, hogy még fel is jelentenék érte. A tanárok fásultak, rosszul képzettek, a srácok egyre vadabbak, és ez évek óta csak romlik. Nem akarok itt szociológiai fejtegetésbe kezdeni, hogy mi miért lehet szerintem, de nagyon nagy gáz van. Én évekig tanítottam a legbicskanyitogatóbb iskolákban a legvadabb srácokkal, na ott láttam én ilyeneket. De ezek veszélyeztetett gyerekek voltak. Szóval a helyzet nagyon eldurvult. Torta Mama

aspiráns 2008.11.16. 18:37:57

bár az ausztrál sztori nem a fősodor, a kommentekből:
"...már az egészségügyi miniszter is nyilatkozott az ügyben: ez valszeg egy bürokratikus félrenyúlás volt, a doki maradni fog.
Eredeti hír angolul tudóknak: news.ninemsn.com.au/article.aspx?id=657645 "

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.11.17. 08:09:05

ha jól értem a másik kezdte. ilyenkor Zsombinak teljesen joga van megvédenie magát.
Olinak is lenne, csak nála túlerőben vannak. meg hát kisebb is.
ebben a korban én úgy voltam vele, hogy hadd verjenek, hadd basztassanak, majd ha felnövök, és elég erős leszek, kipusztítom az egész bandát. csak közben ők felnőttek és erősek lettek, én meg maradtam egy nagy semmi. szerintem nagyon jót tennél a gyerekeiddel, ha látnák a bántalmazóikat meghalni. lehetőleg úgy, hogy érezzék, ez most értük, az ő akaratukból, az ő érdekükben/jóvoltukból történik. így nem fognak egész életükben olyasmi után sóvárogni, ami nem megy.

semota · http://livewithit.blog.hu 2008.11.18. 12:49:30

hát azért csakvanmár valami hatékonyabb módszer a kivégézésnél... :)

inkább azaszar, hogy a tanárok ennyire leszarják a dolgot, és hagyják, hogy ilyen dolgok megtörténhessenek.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.11.18. 19:50:12

annál hatékonyabb? hülyítesz? :D többet garantáltan nem emelne kezet a két aspiivadékra, az tuti :D

Flaser 2008.11.19. 22:32:31

Maradjunk a valóság talaján...

...mondjuk a kedves "erős" gyerekek "példamutató" szüleinek 8-napon belül gyógyuló "nevelésénél".

Az nemcsak, hogy magánvádas, de legrosszabb esetben is max. egy bírságot vagy közmunkát kapsz...
...és semmi priusz, semmi amiből később gond lenne.

Egy kis 'vice csodás hatással van az ilyen emberek valóságképének radikális átformálására.

Nem tartja problémásnak, hogy kis csemetéje más gyerekét agyba-főbe gyepálja? Hmm...biztos benne? Tényleg nem érzi, hogy itt valami probléma lenne? Értem, akkor most gondolatkísérletet végzünk - ön lesz most a szenvedő, én az elkövető. A kísérlet után kíváncsi vagyok a véleményére...

Nem kell elragadtatni magunk és főleg nem kell "(Ííííí)gazságot" tennünk. Az úgyis annyi, ahány ember. Annak kell véget vetni, hogy az ifjú nebuló az otthoni nevelés híján a te gyerekeden élje ki a felgyülemlett energiáit.

Két jókora makarenkói pofon, hogy az illetőnek legyen viszonyítási alapja.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.11.20. 15:08:10

Flaser:
Ha ez használ, megeszem a sapkámat. De komolyan. Nekem eddig nagggggyon sok kísérletből egyszer se nem ment, még értelmes emberekkel se, nemhogy "hátrányos helyzetűekkel".

Ami a valóságot illeti, pont az az oka, hogy ilyenek történnek, hogy elfogadunk egy konszenzuális valóságot, és azt hisszük, hogy az szent és sérthetetlen. Ezt most vagy érted, vagy sose fogod megérteni...

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.11.20. 20:08:17

...arról nem is beszélve, hogy mi van, ha pont az otthoni nevelés hatásait élik ki a gyerekeden...

ld. csípésrend, ill. ha a főnökömbe nem rúghatok, ott az asszony vagy a kutya.

semota · http://livewithit.blog.hu 2008.12.07. 12:30:29

rodiel:

ez nyilvánvalóan így van, de attól még nem megoldás, h minden antiszockodást elnéznek nekik, mert jájájá, hátrányoshelyzetű, megkellérteni.

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2008.12.09. 11:10:39

Ezt nem is mondtam... de ha tényleg otthoni probléma van, akkor lehet, hogy nem a gyereket kell kiiktatni, hanem azokat, akik ilyet csináltak belőle.
Persze ez megint kényes téma, mert akkor engem is anyám nevelt félre, nem is vagyok aspi, blabla...

peetmaster · http://nemdohanyzom.blog.hu 2008.12.17. 04:13:57

rodiel · wecount2.blog.hu 2008.11.17. 08:09:05

na ezert most sirok egyet erted es magamert.
süti beállítások módosítása