HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2010.05.02. 08:00 cseho

Szőnyegek

Címkék: én autizmus egyszervolt szenzoros

Eleve adott, hogy ragaszkodom a szőnyegekhez a lakásban, bármennyire nem olyan egészséges fizikálisan, de a mentális egészségem fenntartásához hozzátartoznak. Szükségem van az érzésre, hogy szőnyegen és ne valami sima felületen lépkedhessek mezítláb. Biztonságot ad.
A szőnyegekkel viszont gondok is adódnak: a folyamatos rohangálástól, pörgéstől, amit a gyerekeim nyomnak - elmozdulnak. Sajnos. És én ezt baromira nehezen viselem. Amint elmozdul a szőnyeg, beáll a mentális zavar, eluralkodik a káosz, és én azonnal rángatom a helyére, hogy rend legyen. És amíg ez nincs meg, addig nem létezik semmi. Beszélhetnek hozzám, kérdezhetnek tőlem, akár örülhetnek is nekem, mert éppen több nap után újra látnak, de én sajnos ilyenkor nem hallok, nem látok mást, mint a káoszt, ami éppen eluralkodik rajtam. És rángatok.

*********************************************************************

Ez a történet egyébként erről jutott eszembe, egy bekommentelésből egy aspergeres levlistára: "Egy disznóól közepén élek, mert lusta vagyok egy minimális rendet csinálni magam körül? Bocsi, én beteg vagyok!"  és rodiel és #s3mot@ is reagált még anno rá... meg arról hogy amikor hazajöttem 2 nap után most, és a két gyerekem majd kiugrott a bőréből úgy örült nekem, és én abban a pillanatban, hogy beléptem a lakásba és megláttam a kaotikus szőnyegeket, képtelen voltam viszonozni és/meg/vagy osztozni az örömükben, mert ott voltak a szőnyegek, akik elvették a lehetőséget az örömtől, és én csak azokat láttam, és rángattam. És mire kész lettem, a gyerekeim is készek lettek a csalódottságtól, hogy nem örülök nekik, és én rájöttem újra, hogy csinálnom kéne evvel valamit, de nem tudok, annyiszor megpróbáltam átnézni, vagy legalább úgy tenni, mint aki nem látja az elcsúszott szőnyegeket, de a vége az lett, hogy addig frusztrálódtam, mert másra sem tudtam gondolni, amíg végül rendberaktam, a jobb a békesség a lélekben reményében.
De persze nincs békesség, mert ott a gondolat közben, amikor olyan örömteli pillanatoktól foszt meg a kényszer, mint amikor hazajövök és újra látjuk egymást a gyerekekkel, és ők örülnek és boldogok, én meg egy merev fadarabként állok, egy szál görcsben az agyamban és nem látom és nem érzem őket. Csak amikor rendbehúzom a szőnyegeket, akkor száll fel a köd és látom meg őket, hogy ott vannak, de mire meglátom őket, addigra ők már rég csalódottak és szomorúak és egyáltalán nem értenek.
És én sem értem magamat. Mert egész úton odafele és hazafele ezt a pillanatot vártam, amikor újra láthatom és ölelhetem őket.
 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr811967811

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.02. 08:09:28

Kétoldalú ragasztóval, vagy öntapadós tépőzárral ragaszd le a szőnyegeket, és ezt a gondot elfelejtheted.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2010.05.02. 09:24:38

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: azokba a por tapad bele, és nekem az is jujjujjjujjj :/
kompromiszumot kell magammal kötnöm asszem...

lepisma_saccharina · http://lulu.com/spotlight/nordlicht 2010.05.02. 16:59:04

ööööö... padlószőnyeg? nekem ez lett volna a legkézenfekvőbb.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.03. 09:55:15

@cseho: Hát, akkor fúrógép, négy tipli, négy csavar, meg négy alátét a megoldás. Akkor sem csúszik el.

Mondjuk ha padlófűtés van a járólap alatt, akkor nem próbálkoznék vele. Meg hát a járólapot/parkettát sem szívesen fúrnám meg, de ebben az esetben nem a lyukért aggódnék.

Esetleg a kétoldalú ragasztó?

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.05.03. 13:38:23

sztem is a padlószőnyeg a jó - ma már egész sokfélét kapni, különféle domborzattal és vastagságban, s azt is mondták már, hogy van, ahol ki is lehet próbálni, milyen a talpnak. :)

vagy ha nem akarod a jelenlegi szőnyeget lecserélni, és nem rendezed át a szobát gyakran, akkor nagy súlyos bútorok (ágy, szekrények stb), amik lefogják a széleit, megakadályozva felgyűrődését, elmozdulását. ennek hátránya, hogy átrendezés esetén a szőnyege és a bútorokat együtt ajánlott mozgatni, mivel szép kis mélyedés lesz a szőnyegen a bútorok súlyától.

cseho · http://autizmus.blog.hu 2010.05.04. 05:31:41

a padlószőnyeggel az van, hogy amikor még anno ide költöztem a romokra akkor még nem volt tisztában avval, hogy rám a szőnyegek ilyen hatással vannak, ennek megfelelően parketta/járólap combo lett installálva a lakásban, amit most nem fogok nekiállni kicserélni, mert rohadt sok munka volt élhető környezetet gyártanom és ezalatt az összes idegem elfogyott - egyrészt, másrészt meg pénzem sincs újra kezdenem. Így marad az az alap ami van.

a fúrással meg az van, hogy én csinálnám, és habár remek kiképzésben volt részem mérnök apukám mellett - az egész gyerekkoromat csavarhúzóval, fúróval meg pákával meg csavarokkal a kezemben töltöttem, mert apám szerint ez volt egyik legfontosabb dolog, amit nekem meg kellett tanítani, na de azért én mégis aggódnék azokért a lyukakért, amiket befúrnék úgy hirtelenjében...

a két oldalú ragasztót kipróbálom, lássuk mi lesz belőle...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.04. 10:55:30

Hát igen, lakatos nagyapám is mindig azzal kezdte, hogy ne rombolj - aztán szakmájából adódóan állhatott neki beállt csavarokat kifúrni, nagykalapáccsal összerohadt vasakat szétverni stb-stb... :)
süti beállítások módosítása