HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2010.05.14. 06:21 cseho

Repetitív

Címkék: autizmus repetitív viselkedés

Van Olivérnek ez a nagyon jó - szociális és kommunikációs kapcsolatok építésére rendkívül alkalmas - folyamatosan ismétlődő viselkedése, mely szerint, ha várakozni kell egy párbeszédben, tehát a másik beszél éppen és nem ő, akkor fogja magát és elkezd hatalmas nagyokat a másik arcába ásítani.

Próbáltam nála rámutatni, hogy ez így nem annyira jó, mert azt hiszik, hogy unja a beszélgetést, és kéne valami más dolgot találni, amit csinál, mert persze valaminek mindig kell lennie, nekem is van, de az már mások számára nem észrevehető, legalábbis remélem, szóval mondtam, hogy az ásítást valahogy abba kéne hagyni... melyet ő be is látott, mert megértette az érvelésemet, de mégis:
- Nem tudom egyszerűen abbahagyni, mert nem én akarom csinálni, ha nem az agyam meg a szívem csinálja, ők irányítják az ásítást...
- De az agyadat meg a szívedet te irányítod, az a tied...
- Nem igaz. Az én agyam egyszerűen csak előjön és azt mondja, hogy ásíts, és én ásítok. Nem rajtam múlik.
 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr442001771

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Olman · http://szofejto.blog.hu/ 2010.05.14. 13:30:23

Jól látja, hogy a szív készteti az embert ásításra (kivéve, ha nem aludt eleget), mivel így többlet friss oxigénhez jut a szervezet, ami szükséges a fáradtságtól vagy türelmetlenség miatt felpörgött szívnek. De a türelmetlen szív lenyugszik, ha a légzés folyamatosan nyugodt, és akkor nem küld az agynak "Ásíts!" üzenetet. :)
süti beállítások módosítása