HTML

egyszervolt

"Izgalmas zűrzavar riasztó csűr-csavar, ez a kertekkel teli gyom, kulcshoz az ajtó, lefolyóval telt edényhalom, hüvellyel teli borsó, közelgő távolodó, én vagyok." Donna Williams (részlet)

Belebeszélés

  • gic30: Kiválóan összefoglalja a lényeget. Köszönjük! (2013.09.05. 11:14) Autizmus, média (1.)
  • furilány: Szia Cseho! Írtam neked levelet. Lehet, hogy nem kaptad meg? (2012.04.20. 09:49) re-blog
  • szemlelodo: Nagyon jóóó! Már az ilyenek olvasástól is megjön az ember kedve és tettereje. (2011.05.17. 16:26) Színpadon
  • cseho: de valszeg - Lisbeth Salander alakjanak Pippi az alapja. (2011.03.19. 14:07) Karakterek, könyvek
  • semota: Ilyet én is szoktam, ugyanazt a dalt szoktam összevissza loopoltatni. (2011.03.13. 12:21) mindennapi
  • semota: A bolondokhajójás sztori nagyon LOL, a mentális retinámon megjelent az egész sztori :D Annyira tip... (2011.03.13. 10:33) Autizmus Világnap
  • SpiRitta (törölt): köszönöm ahogy írsz. de tényleg. nehezen jutok el oda, hogy sokat vissza tudjak olvasni, és ezt cs... (2011.02.25. 20:31) A témáról és annak blogolásáról

a spektrum mese

2008.03.16. 10:50 cseho

Beszélgetések vásárlás közben

Címkék: egyszervolt

Általában vásárlás közben negatív visszajelzéseket szoktam kapni a gyerekeim viselkedésével kapcsolatban, de már nem zavar és nem is nagyon érdekel, kivéve ha eleve fel vagyok húzva, a gyerek is pörög, egy kedves vásárló meg avval a jellegzetes dumával jön, hogyha ő egy hétre a keze közé venné őket, akkor megtanulnának viselkedni. Nyugis állapotban meg sem hallom ezeket a megjegyzéseket, de vannak pillanatok, amikor ki kell adni és ha van egy olyan balfék a környéken, aki önként és dalolva jelentkezik erre a feladatra, akkor hajrá én, és elmondom a véleményemet, megadva a választ minden egyes feltételézésére, miszerint nincsenek megnevelve a fiúk.

Néha viszont az emberrel történnek meglepetések...

Hazafele jövet bementünk vásárolni a boltba Olivérrel. (Zsombi nem volt ott, edzésen volt éppen.) Én nagyban vásárolok, Olivér meg kommentel valamit a nagy üdítős hütőpult előtt, amikor hirtelen arra leszek figyelmes, hogy Oli nagy okfejtései közben talált magának egy társat a boltban, akivel eszmecseréjét lefolytathatja. A társ a párbeszédben egy középkorú hölgy volt, akinek úgy tűnt nagyon megtetszett Oli kis csicsergése és vidáman válaszolt minden egyes feltett kérdésére - hány éves vagy, hány fogad van, hány gyereked van meg hasonlók. Szó szót követett, kérdést válasz, amikor a hölgy hirtelen ott termett mellettem és megkérdezte, hogy megengedem-e, hogy vegyen egy kis üdítőt neki, mert milyen helyes, kedves ez a gyerek. Mondtam persze. Együtt fizettünk a pénztárnál, Oli közben ecsetelgette a nőnek, hogy most már ezentúl barátok lesznek és legközelebb ne felejtse el őt megismerni az utcán, mert a barátok megismerik egymást az utcán, ugyebár.
Együtt jöttünk ki a boltból és mivel egyirányba mentünk hazafele párbeszédbe elegyedtünk.
Nő: - Ne haragudjon, nem akarom megbántani és nem azért, mert nem nézem ki magából, de hogy lehet valakinek ilyen intelligens gyereke...
Én: - Hmm. Nem tudom. Olivér fura. Sokáig nem szólalt meg, aztán 4,5 évesen végre megszólalt és evvel kb. egyidőben tudta a számokat 1000-ig...
Nő: - Én is 4 évesen megtanultam olvasni, de tudja valahol ott megálltam... Nem tudom miért. Talán a körülmények miatt. Volt egy bátyám, aki nagyon intelligens volt, de mindig valahogy kivülállt...nagyon fiatalon öngyilkos lett...Tudja, nekem két felnőtt fiam van, és miután ez történt a testvéremmel, semmi mást nem kértem, csak azt, hogy átlagos gyerekeim szülessenek...
Én: - Olivér autista.
Nő: - Tényleg? Mindig csak rémként hallani az autizmusról... Pedig, ha ilyenek az autista kisgyerekek, akkor ha lehetne, én mindjárt 10-et kérnék belőle...
Majd egy kicsit még beszélgettünk az autizmusról aztán elbúcsúztunk egymástól. Oli még utána kiabálta, hogyha legközelebb találkoznak, akkor ne felejtsen el neki egy kis üdítőt venni megint. A hölgy pedig megígérte, hogy legközelebb is kap majd valamit.

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://autizmus.blog.hu/api/trackback/id/tr16382408

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rodiel · http://wecount2.blog.hu 2008.03.16. 14:55:13

Wow. Néni rulz! "Mindjárt 10et kérnék belőle" - ez a legnagyobb :-D

prezzey · http://www.prezzey.net 2008.03.17. 01:59:31

Ez nagyszerű. Ezer hálám a postért és még sok ilyet kívánok!

Barbara 2008.03.18. 18:55:14

Én a néniből kérnék mindjárt 10et, ha lehet :)

semota 2008.03.20. 17:15:30

sztem sanszos, h a testvére is a spektrumon vt...
süti beállítások módosítása